הייטק תחומים – מה זה אומר?

הרבה פעמים כשמדברים על עולם ההייטק, אנשים שאינם באים מתוך עולם זה נוטים לחשוב שהכל קשור לתחום אחד ואין הבדל בין התחומים השונים. אך בדיוק כמו שבעולם הרפואה אנחנו יכולים למצוא תחומים שונים, וכך גם בעולם המשפט ובעולמות תוכן אחרים, אזי שגם עולם ההייטק איננו מקשה אחת. אפשר לראות בתחילת לימודי QA שהוא כולל בתוכו תחומים שונים ומגוונים ואי אפשר להתייחס אליו בצורה אחידה. 

כשמדברים על הייטק, הכוונה היא באופן טבעי לעולם הקשור לטכנולוגיה, מחשבים, דיגיטל, אינטרנט, בינה מלאכותית ותחומים רבים נוספים שכולם קשורים כך או אחרת לטכנולוגיות מתקדמות. זה ההבדל בין הייטק ללואוטק, אשר מתעסק יותר בתחומים ברבדים נמוכים ופשוטים יותר. כמובן שאחד ההבדלים המהותיים בין שני העולמות בא לידי ביטוי בשכר ובתנאים. 

לפני שאנחנו נתייחס לאפיון מסוים של עולם ההייטק, עלינו לזכור שהיום כמעט בכל תחום של הייטק, אנחנו אמורים ויכולים למצוא בתי ספר ומוסדות לימוד אחרים אשר יכולים להכשיר אותנו לכך באמצעות קורס הייטק. לכן אם אנחנו רוצים להשתלב בתחום, מומלץ מאוד ללמוד אותו ולעשות זאת בצורה מקצועית ונכונה. 

איך מאפיינים תחומים בהייטק

ניתן לאפיין את התחומים במספר צורות:

צורה אחת, צד השרת וצד הלקוח. כלומר, יש את אלה שמתעסקים במוצר מהצד של אלה היוצרים אותו. יש את אלה שמתעסקים במוצר מהצד של אלה שמשתמשים בו, קרי הלקוחות. 

צורה אחרת, אפשר להתייחס לעולם ההייטק מהצד של אלה שיוצרים עבור בית העסק בו עם מועסקים, יש את אלה שיוצרים עבור לקוחות ספציפיים על פי הזמנה, ויש את אלה שיוצרים עבור לקוחות כלליים, קרי כלל הציבור. 

צורה נוספת היא, אלה שיוצרים מוצר שלם או אלה שיוצרים מוצר חלקי עבור מוצר אחר, וכן יש אתה שיוצרים עבור תחום מסוים.