כמה עולה פרסום בגוגל ומה משפיע על המחיר?

כל בעל עסק וכל איש שיווק דיגיטאלי שואף למצוא את הפתרון המושלם לשיווק האפקטיבי ביותר אשר יגרום להיקף המכירות שלו לגדול ואולי גם להופיע ראשון בתוצאות החיפוש של גוגל. איך עושים את זה?

אחד מערוצי הפרסום הכי פופולאריים במדיה הוא פרסום בגוגל. גם בערוץ השיווק הדיגיטאלי יש סוגים שונים – קידום אורגני, שיווק ברשתות החברתיות, קישורים לאתר והערוץ הנפוץ ביותר הוא ערוץ הקידום הממומן ובמילים אחרות, פרסום בגוגל.

מהו פרסום בגוגל?

קידום ממומן – או בשמו האלגנטי יותר – פרסום בגוגל הוא דבר שיש להקצות עבורו תקציב מיוחד מכיוון שיש תחרות גבוהה בתחום ולכן זה עולה הרבה מאוד כסף.

פרסום בגוגל ניתן לכנות גם כ-PPC (Pay Per Click), הכוונה היא לתשלום פר הקלקה. מדובר ב"רכישה" של מילות מפתח מסוימות או ביטויים כלשהם מאת מערכת הפרסום של גוגל וכאשר אדם שיחפש את אחד הביטויים או אחד המילים שנרכשו, יקליק על התוצאה ויגיע לאתר שרכש אותם, ישלם הרוכש את הסכום שנקבע למערכת הפרסום של גוגל.

מה שכן, אם גוגל יגלה, כי מספר הגולשים המקליקים על המודעה הוא נמוך ממה ששיער, הוא יבקש להעלות את המחיר לקליק או שהוא ידרג את המודעה במקום כזה שהוא לא יעלה בדף התוצאות הראשון בגוגל. ואם גם זה לא יעזור, הוא פשוט ימנע את הפרסום עם אותו ביטוי או אותה מילת מפתח.

מה משפיע על מחיר הפרסום?

המחיר להקלקה נקבע על ידי גוגל באמצעות מכרז. שזה אומר, כי במידה וישנם מספר מפרסמים שמעוניינים לרכוש את אותה מילה או ביטוי, עורך גוגל מעין מכרז ומי שישלם לו יותר, יזכה לעלות ראשון בתוצאות החיפוש.

עם זאת, מחיר פרסום בגוגל הוא אינו הפרמטר היחיד אשר קובע מה יהיה מיקום המודעה בתוצאות החיפוש. גוגל בוחר להציג תוצאות מסוימות כאשר הוא מגלה שיש פוטנציאל כי הגולש יבחר להקליק על התוצאות האלה לפני תוצאות אחרות. ואז הוא – גוגל – יקבל את התשלום שהובטח לו עבור ההקלקה.

בכל מקרה, כדאי לפנות למקדם אתרים מומחה על מנת שייעץ כיצד לבצע את הפרסום בגוגל.