איך בונים חנות אינטרנטית?

בעבר, כדי לבנות חנות אינטרנטית היה צורך בידע טכני בלתי מבוטל. כיום, ניתן להיעזר בפלטפורמות שמאפשרות בנייה של חנות אפילו ללא שום ידע קודם. פלטפורמות מסוימות מאפשרות הקמה מהירה על בסיס תבניות מעוצבות מראש. יחד עם זאת, כדאי להביא בחשבון שניתן לשפר מאוד את החנות על ידי שימוש בתבניות פרימיום, גמישות יותר.  

כדאי לקרוא מידע מועיל נוסף בנושא הקמת חנות דיגיטלית באתר של שחר אשכנזי.

מה כדאי לעשות לפני הבניה 

לפני בניית חנות אינטרנטית כדאי לשאול כמה שאלות מפתח:

  1. פלטפורמה נוחה לתפעול – האם הפלטפורמה שאתם בוחרים תאפשר לכם לתפעל את החנות ביעילות. אם כן, זו פלטפורמה שמתאימה לכם. 
  2. האם הקידום יהיה יעיל – בחרו פלטפורמה לבניית חנות אינטרנטית שניתן יהיה לקדם אותה בצורה טובה. הקידום של החנות הוא מה שיביא אילכם לקוחות (טרפיק). 
  3. צמיחה – העדיפו לבנות חנות אינטרנטית בצורה שתאפשר לכם לשפר את האתר, תוך כדי תנועה. פלטפורמות מסוימות מגבילות את אפשרות השינויים העתידיים. כדאי להיעזר בשירותיו של מדריך איקומרס כדי לבצע את התהליך כמו שצריך.
  4. הביאו בחשבון את הקמת האתר בפלטפורמה של קוד פתוח. בצורה כזאת, יש לצידכם קהילה שלמה שמאפשרת לשפר את החנות לאורך הדרך. 
  5. האם צריך אתר רספונסיבי – במידה והגולשים צפויים להגיע במידה רבה מהמובייל, החנות שלכם צריכה להיראות במיטבה גם במסכים הקטנים. זה אולי מצריך מכם יותר עבודה או יותר תקציב בבניית החנות, אבל פוטנציאל המכירות יגדל לאין שיעור. 

עיצוב החנות וקהל היעד שלכם 

בתכנון החנות האינטרנטית עליכם לדעת לא רק איזו פלטפורמה רצויה לכם אלא גם מיהו קהל היעד שלכם. זו סוגיה מרכזית מסיבה טובה. עיצוב החנות צריך להתבסס על מאפייני והעדפות קהל היעד. הגדירו האם החנות פונה לקהל יעד מקומי או בין לאומי, ואז ניתן להקים אתר תוך שימוש בכמה שפות ועיצוב גלובלי.